fbpx
"message": { "mid":"mid.14577641449818:41d102a3e1ae206a38", "text":"hello, from customer chat!", "tags": [ { "source": "customer_chat_plugin" } ] }

Foarte la modă în prezent, hashtag-ul a devenit un “must” pentru postările din Social Media, întâlnindu-l pe orice platformă online folosim. Concept promovat mai întâi pe Twiter, simbolul hashtag #, însoțit de un cuvânt sau de o sintagmă, s-a răspândit în scurt timp pe Instagram, Facebook, Linkedin și așa mai departe, devenind foarte popular. Hashtag-ul a devenit atât de folosit, încât Oxford English Dictionary l-a adăugat în iunie 2014.

Ce înseamnă, de fapt, “hashtag” și cum se folosește?

Un hashtag este, de fapt, un cuvânt sau o frază, precedate de semnul # (diez). Este un mod de a înștiința oamenii de apariția unor informații noi despre un anumit domeniu de interes, prin etichetarea tipului de conținut. Diez-ul pus înaintea unui cuvânt, îl face să fie recunoscut de oricine. Astfel, dacă vom căuta, spre exemplu, #selfie, vom găsi tot ce s-a postat, până atunci, legat de acest subiect, cu condiția să se fi folosit corect simbolul înaintea cuvântului. Dacă ne interesează să identificăm pe Facebook postările care apar despre o anumită campanie sau un eveniment, precum Afterhills, atunci putem căuta direct #AfterhillsFestival și vom avea acces la postările altor persoane care au utilizat acest hashtag.

Cu toate că apare din ce în ce mai des în postări, din păcate, mulți dintre noi îl folosim în mod incorect. Prima greșeală făcută este faptul că abuzăm de # și îl introducem la orice cuvânt, lucru care devine destul de deranjant pentru cititori. Din acest motiv, prin articolul curent ne dorim să stabilim câteva reguli, dacă le putem numi astfel, pentru utilizarea corectă și neabuzivă a hashtag-ului.

1. Pentru postările de pe rețelele sociale este indicat să folosiți doar hashtag-uri de referință pentru categoria sau categoriile din care face parte postarea ta. Nu este recomandat să adaugi # pentru cuvintele de legătură, deoarece acestea nu definesc nicio categorie și este complet inutil.
2. Caută hashtag-uri scurte și ușor de tastat de pe mobil.
3. Alege un hashtag unic, cu numele brandului tău, de exemplu, sau unul prin care poți prelua conducerea în postări, toate căutările ducând la tine :). Cel mai indicat este să te informezi întotdeauna înainte de a alege hashtag-ul potrivit ție și businessului tău.
4. Folosește maxim 3 hashtag-uri într-o postare, dacă nu vrei ca mesajul tău să fie dificil de citit sau chiar deranjant.
5. Pentru rezultate mai bune, încurajează discuțiile pe hashtag și utilizează-l în toate materialele de comunicare: e-mailuri, articole, flyere.

Sperăm că v-au fost de folos lămuririle noastre în ceea ce privește utilizarea corectă a hashtag-ului și veți pune în practică cât mai multe dintre ele. De asemenea, dacă te deranjează și pe tine postările în care se utilizează hashtag-uri înaintea tuturor cuvintelor, poți recomanda acest articol, pentru a se înțelege rolul lor real și modul de folosire. 😉