fbpx
"message": { "mid":"mid.14577641449818:41d102a3e1ae206a38", "text":"hello, from customer chat!", "tags": [ { "source": "customer_chat_plugin" } ] }

Cu siguranță, mulți dintre manageri s-au întrebat la un moment dat: “Ce este mai avantajos: să apelez la o firmă de marketing sau să-mi angajez intern o persoană care să facă treaba unui specialist în marketing online?” Antreprenorii care au conștientizat necesitatea prezenței businessului lor în mediul digital și-au pus deja această problemă. În plus, s-au mai întrebat și care alegere va fi cea mai eficientă pentru ei, calculând raportul optim dintre bugetul investit și rezultatele obținute.

În articolul de astăzi, ne-am propus să analizăm cele două variante prin care un business își poate face promovarea online a produselor sau serviciilor proprii, punând în balanță avantajele și dezavantajele fiecărei alternative.

Varianta 1. Angajat intern pentru servicii de marketing

Avantaje:
  • Un specialist intern, ca și angajat permanent al companiei, se va familiariza mai repede și mai consistent cu domeniul de activitate și specificul businessului, fiind la curent cu ultimile noutăți și modificări apărute, chiar în timp real.
  • Va cunoaște mai bine produsele sau serviciile companiei, inclusiv clienții și tipologia acestora
  • Va implementa mai rapid eventuale modificări în conținutul site-ului existent, al postărilor din Social Media etc.
  • Ca angajat al firmei, se va supune în mod direct regulilor interne de respectare a confidențialității informațiilor la care are acces.

 

Dezavantaje:
  • Recrutarea persoanei recomandate pentru acest post complex va ridica anumite dificultăți, atât în ceea ce privește cererea existentă pe piață pentru astfel de joburi, cât și din perspectiva firmei angajatoare, care trebuie să-i poată evalua real abilitățile și să estimeze dacă este potrivită nevoilor lor.
  • Cheltuielile salariale lunare, de cele mai multe ori, vor fi mai mari decât valoarea facturilor lunare achitate unei agenții de marketing pentru prestarea serviciilor de care firma are nevoie.
  • Riscul angajării unei singure persoane, care să se ocupe de întreg marketingul firmei, constă în imposibilitatea înlocuirii lui imediate în cazul unei îmbolnăviri, în perioada concediului de odihnă sau în situația neplăcută a concedierii acestuia.
  • Angajând o singură persoană pentru toate nevoile curente, în ceea ce privește promovarea businessului, este greu de crezut că va putea stăpâni toate domeniile necesare: Content Marketing, SEO, Google/ Facebook/Instagram Ads, Pay per Click, Social Media, Graphic Design etc.
  • Online Marketingul fiind un domeniu dinamic, ale cărui reguli în permanentă schimbare necesită și o adaptare continuă a strategiilor folosite, impune nevoia angajării unei persoane care singură să se informeze și updateze mereu, astfel încât promovarea făcută să aducă rezultatele dorite.
  • Accesul la diferite instrumente ajutătoare în activitatea de promovare a businessului, cum ar fi cele de monitorizare SEO, de exemplu, implică costuri suplimentare, care nu se justifică pentru un singur business.
  • Lipsa unui volum constant de muncă, pe parte de marketing, va genera situația neplăcută arepartizării către această persoană a unor sarcini din alte departamente, doar pentru a i se putea asigura veniturile salariale lunare.

 

Varianta 2. Serviciu externalizat de marketing

Avantaje:
  • Profesionalismul, expertiza și specialiștii din toate subdomeniile aferente marketingului sunt asigurați de colaborarea cu o agenție specializată.
  • Monitorizarea periodică a campaniilor de promovare se realizează prin rapoarte cu privire la evoluția acestora și la impactul pe care îl au asupra evoluției businessului.
  • Instrumentele profesionale de marketing sunt utilizate în mod frecvent într-o firmă de profil, beneficiindu-se astfel de rezultate profesionale prin utilizarea lor.
  • Stabilirea unei strategii de promovare corelată cu cea de dezvoltare a afacerii se realizează prin consultarea periodică a beneficiarul cu specialiștii de marketing.
  • Colaborarea cu o firmă de marketing aduce ca beneficiu direct și posibilitatea contractării cu ușurință a unor servicii diferite, mai puține sau mai numeroase, de la lună la lună, după nevoile de moment sau în funcție de buget.

 

marketing-online

  • Externalizarea serviciilor de marketing oferă antreprenorilor mai mult timp și energie pentru focusarea pe activitatea de business, fără a mai avea grija promovării acestuia.
  • Firma specializată în prestarea unor astfel de servicii este responsabilă în mod direct de angajarea și instruirea unui personal de calitate, lucru care elimină grija antreprenorului în căutarea și supervizarea unui angajat intern pe marketing.
  • Costurile lunare pentru servicii punctuale de marketing, de cele mai multe ori, vor fi mult mai mici decât cheltuielile salariale aferente unui angajat intern dedicat.

 

Dezavantaje:
  • Înțelegerea parțială sau mai greoaie a obiectivelor și trăsăturilor specifice ale businessului poate apărea în special atunci când nu există disponibilitate pentru întâlniri sau pentru o comunicare mai facilă.
  • Realist vorbind, orice agenție de marketing va acorda timp clienților săi proporțional cu bugetul lunar investit de aceștia în serviciile contractate.
  • Ținând cont că echipa de marketing nu este formată din angajații beneficiarului, este nevoie ca acesta să se simtă confortabil cu clauzele de confidențialitate existente în contractul de prestări servicii încheiat între părți.

 

În urma acestei analize comparative, concluziile pot fi de partea oricărei variante, în funcție de volumul de muncă existent, de nevoile reale în materie de promovare și de specificul businessului putând fi eficiente ambele posibilități. Uneori, soluția cea mai avantajoasă și eficientă poate veni dintr-o combinație între cele două variante de abordare a marketingului. În urma unei analize reale a domeniului de activitate și a afacerii respective, beneficiarul împreună cu specialiștii în promovare vor găsi întotdeauna cele mai bune direcții, pentru ambele părți.