fbpx
"message": { "mid":"mid.14577641449818:41d102a3e1ae206a38", "text":"hello, from customer chat!", "tags": [ { "source": "customer_chat_plugin" } ] }

Un tânăr arhitect, căruia îi place să creeze construcții stabile, durabile și armonioase, atât în ceea ce privește locuințele și clădirile proiectate de el, cât și în domeniul creativ al grafic designului, atunci când viitorul unui nou brand depinde de personalitatea imaginii sale, este o combinație reușită între structură, funcțiune și aspect în munca lui.

“Cum a apărut și când ai realizat că ai această pasiune pentru grafic design și branding?”

Mereu am fost fascinat de ceea ce se întâmplă în spatele unei imagini. Din perspectiva mea, de designer grafic, un logo, un brand sau o imagine nu spun prin ele însele o poveste, nu transmit ceva specific prin simpla lor existență grafică, însă ca marcă își vor însuși o poveste și o anumită imagine, pe parcursul utilizării lor. Astfel, entitatea grafică va fi într-o continuă evoluție împreună cu identitatea sa. Pentru mine, să mă exprim mai metaforic, semnul grafic e un organism viu, cu personalitate proprie, creată în timp și care se modifică odată cu evoluția ei pe piață.

“Ce reprezintă pentru tine această direcție profesională, în completarea meseriei de arhitect?”

Tendințele curente ale arhitecturii, sau mai bine zis domeniul proiectare de arhitectură, necesită o lărgire a gamei de servicii ce ar trebui oferite clientului contemporan, mereu informat și mult mai riguros ca în trecut. După umila mea părere, vizualul este indispensabil în proiectare, fie că vorbim de brand, imagine, logo sau proiecte de arhitectură, design interior etc. Privind din perspectiva unui om de marketing, consider că avantajele unui brand solid nu pot fi cuantificate, înregistrate sau desfășurate prin calcule matematice, la momentul realizării lui, ci se vor resimți în timp, odată cu evoluția sa, ca și business.

“Care este cea mai mare satisfacție a ta, ca grafic designer?”

Chiar dacă nu ar face sens pentru alții, pentru mine reala satisfacție este atunci când simt că reușesc să “comprim” esența unei entități într-o imagine cât mai simplă, abstractă, lizibilă, funcțională și versatilă.

“Ce ți ai dori să aduci nou ca viziune în acest domeniu?”

Nu știu dacă aș avea de adus ceva nou în domeniul designului grafic și nici nu știu dacă vreau asta. Nu pot inova. Dacă toți am căuta mereu și mereu altceva, într-o permanentă agitație după noutate și inovare, oare am mai avea timp să privim ceea ce avem deja? Să ne bucurăm de prezent, să-l optimizăm și să scoatem din el tot ce se poate mai bun pentru noi. Este o altă perspectivă asupra vieții, care nu înseamnă că nu doresc să-mi aduc contribuția în acest domeniu creativ. Doar că aleg să arăt clienților noștri în special necesitatea și avantajele formării unei identități vizuale puternice, mai ales în această lume aproape complet digitală. Să păstrăm în viețile noastre emoția estetică a formei desăvârșite prin interacțiunea cu mediul în care se va maturiza. Să aducem prin tot ceea ce facem trăirea autentică a emoțiilor care ne fac să rămânem oameni. Și imaginea, culoarea, forma grafică sunt câteva dintre corzile sensibilității noastre.

 

ciprian-golimbiovschi