fbpx
"message": { "mid":"mid.14577641449818:41d102a3e1ae206a38", "text":"hello, from customer chat!", "tags": [ { "source": "customer_chat_plugin" } ] }

Blogul devine, din ce în ce mai mult, una dintre cele mai populare metode de marketing online, care-ți permite să creezi un nume pentru businessul tău sau chiar pentru produsul/serviciul pe care vrei să-l faci cunoscut. Un articol de blog, cu un conținut conceput corect atât ca text literar și comunicare scrisă, cât și din punct de vedere al optimizării SEO, prin utilizarea de cuvinte cheie, este un plus nu doar pentru utilizatorii interesați de brandul tău, ci și pentru tine, ca business. De ce? Măcar din câteva motive foarte logice: vei putea fi găsit mult mai ușor prin intermediul motoarelor de căutare de către potențialii tăi clienți, informațiile oferite le vor trezi interesul față de brand și, în timp, pot deveni urmăritori permanenți ai blogului tău, fapt ce îi va determina ulterior în proporție mult mai mare să apeleze la serviciile tale sau să achiziționeze produsele comercializate, recomandându-le și altor persoane interesate. Simpla apariție constantă în mediul online cu subiecte diverse, documentate și de interes pentru domeniul tău de activitate, scrise pe înțelesul celor care au nevoie de ele, este un atu în favoarea creșterii audienței brandului tău.

Pentru ca blogul tău să aibă succes, conținutul trebuie să fie original și atractiv pentru cititori, permițând o interacțiune cât mai facilă cu vizitatorii site-ului, putând conține, pe lângă text, și imagini sau video-uri relevante pentru subiectul abordat, care să trezească interesul asupra informațiilor comunicate în scris. În prezent, conținutul vizual este din ce în ce mai apreciat de utilizatorii mediului online, materialele foto și video devenind adevărate elemente cheie în realizarea blogului tău, iar conținutul original este “apreciat” și el de către Google, care te va propulsa printre primele rezultate la căutările vizate.

blog-acolada

 

În ultimii ani, blogul a devenit un instrument valorificat și de persoane fizice, și de firme, deopotrivă, în modalități din ce în ce mai variate:

 1. Blogul ca instrument de branding

Oricare dintre voi vă puteți crea un blog pentru a vă dezvolta partea de branding personal, pe un anumit domeniu care vă pasionează și în care vreți să deveniți cunoscuți. Să zicem, gătit, grădinărit sau dezvoltare personală. Ca afacere, este cu atât mai evident că prin intermediul blogului poți comunica potențialilor clienți cine ești, cu ce te ocupi, care sunt avantajele serviciilor sau produselor tale sau orice alte informații care să-ți consolideze brandul pe piață.

 2.Blogul ca instrument de comunicare

Blogul tău poate deveni spațiul virtual prin intermediul căruia ideile tale sunt transformate în modele publice, recunoscute în mediul online. Pentru businessul tău poate fi singurul loc în care să poți comunica viziunea și misiunea echipei, atuurile brandului tău sau elementele diferențiatoare față de concurență.

3. Blogul ca sursă de venit

Chiar așa! Cel care postează conținutul, respectiv blogerul, poate face reclamă în articolele sale diferitor branduri sau companii, urmând a fi plătit pentru spațiul publicitar oferit sau pentru vânzările determinate (printr-un program de afiliere).

 4. Blogul ca instrument de promovare

Publicarea de articole de interes, folosite ca materiale în campaniile de promovare (PR, Social Media etc.), duce la creșterea notorietății companiei sau brandului respectiv și, implicit, la obținerea de rezultate concrete.

 5. Blogul ca instrument de educare a consumatorului

Articolele publicate pe blogul unei companii pot avea un rol important în formarea și educarea consumatorului din acel domeniu de activitate, prin oferirea gratuită de informații, detalii și specificații tehnice sau procedurale, necesare evitării unor eventuale pierderi financiare, de timp sau de alte resurse, din motivul dezinformării acestuia. În acest caz, blogul nu mai reprezintă o modalitate directă de promovare a serviciilor sau produselor, ci este o contribuție oferită comunității prin informare și educare a pieții.

În general, blogurile nu se identifică într-o singură descriere din cele menționate, fiind mai degrabă o combinație între două sau mai multe categorii de interes.

 

Cum să-ți faci un blog?

Dacă ești familiarizat cu tehnologia din mediul online și îți place să comunici în scris, atunci nu e o treabă chiar atât de complicată! Există pe piață teme WordPress dedicate blogurilor pentru cele mai variate domenii, la prețuri accesibile și într-o diversitate foarte mare de layout-uri. Însă dacă aceste lucruri nu-ți sunt la îndemână sau nu îți fac mai deloc plăcere, atunci este indicat să-ți găsești o firmă specializată, cu ajutorul căreia care să demarezi blogul, iar ulterior să-l actualizezi permanent cu articole noi, originale și de interes. Sau, din nou, să apelezi la speciliști! 😉

Blog-kibrit