fbpx
"message": { "mid":"mid.14577641449818:41d102a3e1ae206a38", "text":"hello, from customer chat!", "tags": [ { "source": "customer_chat_plugin" } ] }

În cursul anului 2019, Copywritingul pentru Digital Marketing a câștigat teren în fața celorlalte instrumente de Marketing, fiind recunoscut drept o metodă din ce în ce mai eficientă prin care un brand poate capta atenția consumatorilor.

Ce reprezintă, de fapt, acest Content Marketing?

Conform Content Marketing Institute, Content Marketing-ul “reprezintă o abordare de marketing strategică, orientată către crearea și distribuirea de conținut valoros și relevant în mod constant, pentru a capta și reține atenția unui nucleu de consumatori, care, în cele din urmă, va cumpara produsele/serviciile noastre”.

De ce a ajuns să fie considerat Content Marketingul rege în promovarea online?
Din punct de vedere SEO, ajută la îmbunătățirea organică a poziției unui brand în motoarele de căutare.

Cum? Există trei ingrediente de bază care fac dintr-un text banal, un Marketing Content de calitate: o documentare serioasă asupra subiectului abordat, care să ofere informații corecte și valoroase pentru cititor, un format curat, ordonat și plăcut ochiului și, desigur, un limbaj ușor de înțeles, clar și fără echivoc, adaptat audienței căreia se adresează.

Încurajează engagementul.

Un conținut valoros și atractiv îl va încuraja pe consumator să interacționeze cu brand-ul respectiv, să-l urmărescă continuu, ca mai apoi să-l distribuie în Social Media și nu numai. Toată această succesiune de acțiuni ale followerului este cunoscută tehnic sub denumirea de “engagement”, fiind una dintre valorile statistice urmărite în rezultatele din Digital Marketing.

Adaugă valoare produsului sau serviciului promovat.

Cu cât informațiile transmise sunt mai folositoare și mai de actualitate, cu atât publicul va considera brandul tău drept unul serios, care își respectă și prețuiește clienții. Content Marketingul devine, astfel, mai mult decât un instrument eficient de promovare, o metodă modernă de educare a pieței, de cizelare a gusturilor consumatorilor și chiar un catalizator al evoluției calitative a competitorilor din acel domeniu.

Personalizează brandurile, diferențiindu-le față de concurență.

Suplimentar plusului valoare pe care Conținutul Digital îl aduce unui brand, totodată se realizează o individualizare a caracteristicilor acestuia și a modului de comunicare, care va duce treptat la crearea unei amprente personale, greu de copiat de concurență.

Care sunt caracteristicile unui Copywriting de calitate?

Dacă ne așteptăm să găsim o baghetă magică și ceva pulberi fermecate cu ajutorul cărora cuvintele să se transforme singure și să provoace magie în online, atunci o să așteptăm mult și bine :). Reacțiile pozitive ale audienței, creșterea rezultatelor din Social Media Marketing, notorietatea, cu alte cuvinte impactul pe care-l va avea un brand asupra publicului sunt obținute prin știință, analiză, observație și muncă permanentă. Am putea spune că asta e “magia” de care fiecare produs sau serviciu are nevoie pentru a fi promovat pe piața lui și a ajunge să fie considerat de referință de către consumatori.

În ajutorul celor care își doresc să creeze content de calitate pentru brandurile lor, le vom sugera în continuare câteva aspecte pe care să nu le piardă din vedere atunci când se apucă de scris. Fie că e vorba de Social Media Copywriting sau Blog Content, principiile sunt similare.

1. Conținutul aduce informații noi sau le prezintă dintr-o altă perspectivă pe cele deja existente pe piață? Face o comparație pertinentă și utilă consumatorului? Măcar o analiză a unui produs sau serviciu după o serie de parametri de referință? Dacă nu, e recomandat să se mai facă research până când subiectul abordat este cu adevărat de interes pentru cititor.

2. Informațiile prezentate sunt reale și adevărate? Conținutul are credibilitate? Cititorii pot pune sub semnul întrebării anumite aspecte din cele transmise? Sfatul nostru este să verificăm de două ori înainte de a comunica informații cu putere de adevăr, care ar putea aduce prejudicii clientului și ar putea fi contestate cu ușurință, printr-o simplă căutare pe Google.

3. Textul captează atenția sau plictisește? Va fi citit până la capăt? Dacă nici cel care-l scrie nu simte că ar putea să-l parcurgă în mod repetat, fără să fie exasperat de el, concluzia e una singură: nu e gata de citit. Să nu uităm că există și principiul “Less is more”, așa că spor la tăiat tot ce-i inutil și plictisitor.

4. Conținutul este unul ușor de înțeles și de ținut minte de către cititori? Este scris în așa fel încât să nu poată fi uitat cu ușurință? Totuși, vorbim de Digital Copywriting, al cărui scop este să atragă atenția și să se întipărească în memorie. Dacă nu se întâmplă asta, atunci cu certitudine încă nu e gata de publicat. Feedbackul cerut celor din jur poate fi de folos.

5. Și o ultimă întrebare de final. Dacă ați fi voi cititorii, ați distribui conținutul pe care l-ați creat? Între noi fie vorba, cred că-i cea mai bună unitate de măsură :).

Și dacă tot mai sunteți sceptici referitor la importanța Copywritingului Digital, am vrea să vă informăm că statisticile ne arată că 71% dintre cumpărătorii intervievați susțin că se îndepărtează de un anumit brand, atunci când percep conținutul furnizat de acesta drept mult prea comercial și agresiv, strădania vânzării efective și atragerii clientului prin orice mijloace ducând la efectul opus, respectiv respingerea brandului de către acesta. V-a pus pe gânduri? Pe noi, da 😉