fbpx
"message": { "mid":"mid.14577641449818:41d102a3e1ae206a38", "text":"hello, from customer chat!", "tags": [ { "source": "customer_chat_plugin" } ] }

De copil, scrisul a fost mereu o evadare din cotidianul rutinat, posibilitatea de a crea orice realități doream pentru personajele mele și, implicit, opțiunea de intra în pielea lor, trăind prin ele experiențe variate și neașteptate. Scrisul însemna libertate. Libertate de exprimare, de gândire, chiar libertatea de a fi.

Acum, scrisul este un instrument cu ajutorul căruia ideile prind viață proprie, brandurile având ocazia să “vorbească” potențialilor clienți, să le dăruiască din know-howul lor adunat în timp.
Cuvântul este creator, ceea ce ne face să-l utilizăm în mod responsabil, cu respect și bună cuviință. Cuvintele noastre intră în mintea și în sufletul auditoriului, cu voie sau pe nesimțite, și lasă urme adânci pe unde trec. Ceea ce mă străduiesc zi de zi este să eliberez pe hârtia virtuală a laptopului doar acele cuvinte care aduc plus valoare atât celui care le citește, cât și celui din partea căruia le scriu.

„Nu oricine poate să scrie pentru alţii. Trebuie să fii actor. Să intri în pielea mărcii şi s-o interpretezi aşa cum actorul interpretează un personaj. Trebuie să te faci să-ţi pese, trebuie să te entuziasmezi pentru alţii, să te dăruieşti.” Gabriel Brănescu

ioana lupu

Nu am putut, până acum, și nici nu mă văd scriind, în viitor, despre produse sau servicii în care eu nu cred, pe care nu le-am testat, gustat, simțit ca și atmosferă sau beeing. Dacă nici eu nu cred în atuurile unui produs sau în beneficiile acelui serviciu, atunci cum aș putea să-l fac pe viitorul cumpărător să spună “Da”? Cum pot transmite încredere și entuziasm dacă eu nu le simt?
Textul de promovare implică mai mult decât actul creativ în sine, fiind obligatoriu precedat de munca de cercetare și cunoaștere a brandului, a produselor sau serviciilor acestuia. Atât informațiile, cât și exprimarea, trebuie customizate în funcție de profilul său de activitate, de valorile și misiunea firmei, personalitatea echipei sau abordarea lor de până atunci, precum și în funcție de clientul țintă căruia se adresează. Aici intervine abilitatea celui care scrie textul de a intra “în pielea mărcii și s-o interpreteze așa cum un actor interpretează un personaj”. Să o simtă mai întâi, pentru ca apoi, prin cuvinte, să-i facă și pe ceilalți să-i vadă unicitatea, abordarea și avantajele pe care le-ar avea, pentru că nu poți vorbi despre ce nu știi și nu poți prezenta ceva ce nu cunoști.

Cred că tocmai această nevoie de informare și studiere a caracteristicilor produselor sau serviciilor unei afaceri este cadoul pe care eu îl primesc scriind texte pentru clienți. În urma fiecărei colaborări avute pe parte de creare conținut de marketing, eu am fost cea câștigată cu adevărat, prin tot ceea ce am aflat nou, legat de domenii despre care n-aș fi crezut că mă voi interesa vreodată sau despre oameni care muncesc cu dăruire și pun suflet în tot ceea ce fac zi de zi. Pasiunea și încrederea lor în produsele și serviciile pe care le dăruiesc oamenilor, povestea fiecărui business, de la idee, la realitate, drumul parcurs și experiența acumulată, toate aceste detalii care condimentează și dau credibilitate conținutului sunt esența textului de marketing, așa cum îl simt eu. Texte vii, care vorbesc unor oameni la fel de vii. Texte scrise de oameni, pentru oameni, din inimă, pentru inimi, și nu doar pentru minte.

Scrisul a fost mereu, pentru mine, dragostea dintâi. Textul de marketing a apărut în viața mea în mod neașteptat și, cu certitudine, va rămâne drept surpriza plăcută care mi-a schimbat drumul profesional, aducându-mă în prezent alături de echipa kibrit și scânteile de aprins idei, transformându-le în frumoase povești de viață și de business.