Dacă rolul unui chibrit este de a aprinde focul, atunci Kibrit este scânteia cu ajutorul căreia se aprinde un brand, un instrument creat pentru cei care-și doresc performanță și rezultate, cu cât mai puțin timp și energie investite în realizarea lor. S-a născut din dorința noastră de a răspunde nevoilor reale ale mediului de afaceri contemporan și s-a concretizat într-o asociere de servicii conexe și abilități prin care un business să ajungă mult mai aproape de piața sa țintă, facilitându-i comunicarea cu potențialii săi clienți.
Ceea ce ne dorim să realizăm pentru fiecare client în parte este atingerea acelui echilibru ideal între investiție și conversie, între imagine și popularitate. Acesta este motivul pentru care serviciile noastre au fost gândite cât mai individualizate și diversificate, oferind posibilitatea alegerii împreună cu clientul a celei mai bune combinații de servicii, care să răspundă nevoilor reale ale businessului și să se plieze pe strategia de promovare stabilită.
1. Înainte de a începe orice activitate de promovare pentru un client, ne dorim să facem cunoștință cu businessul acestuia, cu produsele sau serviciile pe care urmează să le promovăm și cu oamenii din spatele brandului. Cu cât vom înțelege mai bine afacerea, gândirea de business, provocările și concurenții din domeniu, cu atât mai repede vom reuși să concepem o strategie cât mai realistă, pliată pe nevoile dictate de piață și bazată pe dorințele și așteptările clienților.
2. Făcând cunoștință cu brandul și oamenii care îi dau viață zi de zi vom analiza poziția acestuia în piață, la momentul prezent, vom decide împreună ce îmbunătățiri ar putea fi aduse imaginii sale și vom creiona o strategie de promovare în doi timpi. Deoarece clienții noștri sunt oameni de afaceri, știm cât de importante sunt cifrele și dorința de a cuantifica rezultatele investițiilor făcute. Astfel încât, vom avea grijă ca planul de marketing să fie gândit atât în scurt, prin acțiuni cu efect rapid și rezultate imediate, cât și a la long, prin acele servicii a căror eficiență se va vedea după o perioadă de timp mai îndelungată, pe parcursul căreia consecvența unei promovări bine gândite este ingredientul de bază.
3. Toate aceste acțiuni vor fi realizate în baza unui buget bine stabilit încă de la începutul colaborării, pentru a putea corobora strategia de promovare cu partea financiară. Bugetul se stabilește ținând cont și de obiectivele planului de marketing și perioada pentru care sunt stabilite, dar și funcție de disponibilitatea financiară a afacerii, astfel încât promovarea și creșterea businessului să nu-și stea în cale una alteia.
4. După ce stabilim direcțiile de promovare către care ne vom îndrepta și bugetele alocate pe fiecare direcție, începem să creăm conținut original. Aici ne referim atât la copywriting, cât și la partea vizuală a materialelor de care va fi nevoie mai departe în marketare. Deosebit de importantă este tonalitatea comunicării și modul de adresare abordat pentru a prezenta un brand sau a transmite mesaje actualilor și potențialilor clienți. Crearea conținutului este o activitate strategică de bază, deoarece odată realizate aceste materiale ele vor fi promovate în mediul online cu repeziciune, pe canale diferite, ajungând la publicul țintă. Ideal este ca aceste materiale să fie reprezentative pentru brandul în cauză și să facă parte din strategia de marketing stabilită.
5. Dacă există deja un website al businessului pentru care se gândește strategia de marketing, o modalitate pragmatică și targetată de promovare în mediul online, cu rezultate concrete și foarte rapide, este publicitatea în motorul de căutare Google (denumită Search Engine Marketing, pe scurt SEM). Această metodă de promovare ne ajută să poziționăm anunțurile cât mai sus posibil, preferabil pe primul loc în rezultatele căutărilor pe Google, pentru termenii care definesc produsele sau serviciile pe care le marketăm. Dacă site-ul este în construcție, până la finalizarea lui, vom stabili o strategie alternativă pentru obținerea unor rezultate vizibile, rapid și targetat, prin utilizarea instrumentelor Pay Per Click oferite de canalele de Social Media Facebook, Instagram, LinkedIn. Nu trebuie să uităm nici de campaniile de Remarketing care se bazează pe retargetarea unor audiențe specifice care au intrat anterior în contact cu brandul.
6. În paralel cu promovarea pe motoarele de căutare, prezența unui business în Social Media este esențială pentru creșterea notorietății oricărei afaceri. Astfel, postarea de conținut original pe Facebook, Instagram sau alte rețele mai puțin populare, precum Linkedin și Pinterest, a devenit una dintre cele mai mari oportunități de promovare a unui brand. În funcție de specificul domeniului de activitate, alegem una sau mai multe rețele de socializare pentru publicarea conținutului. De exemplu, serviciile B2B se pretează a fi distribuite pe LinkedIn, pe când produsele “vizuale”, decorațiuni de exemplu, vor fi cel mai bine promovate pe Instagram, Facebook sau Pinterest.
7. Am observat cu toții că, în prezent, conținutul video câștigă din ce în ce mai multă popularitate în mediul online. Chiar dacă poate fi o investiție destul de importantă la momentul inițial, realizarea unor clipuri publicitare, precum și a materialelor video în general, aduce business-urilor deschiderea către o audiență mai targetată, prin perspectiva condiționării subconștiente a procesului de cumpărare de vizualizarea, în prealabil, a produsului sau serviciului. Video-marketingul poate fi realizat prin intermediul YouTube, dar și prin postări video direct pe rețelele de socializare sau chiar broad-casturi live.
8. O altă direcție de promovare și un alt instrument foarte util, prin care pot ajunge la cei interesați noutăți despre un business, este e-mail marketingul. Considerat drept metoda de promovare cu cea mai mare rată de conversie din prezent, are și avantajul de a informa foștii sau actualii clienți despre eventualele modificări referitoare la oferte sau produse și servicii, printr-un newsletter primit periodic.
9. Pentru a duce la îndeplinire toată strategia prezentată mai sus, avem nevoie să fim ordonați și transparenți în ceea ce privește activitatea noastră. Tocmai de aceea, serviciile contractate vor fi programate, din timp, într-un calendar editorial care ne va ajuta să respectăm termenul stabilit pentru fiecare acțiune și să promovăm, cât mai eficient, conținutul creat în mediul online.
10. Și pentru că lumea afacerilor este dinamică și imprevizibilă, la fel ca și domeniul publicității, orice strategie trebuie verificată periodic, updatată și modificată funcție de concluziile din piață, de rezultate și reacții ale indicatorilor financiari și de performanță. În acest scop vom realiza întâlniri de lucru periodice cu reprezentanții afacerilor pe care le promovăm, pentru a avea o strategie de business corelată cu cea de promovare, mature și asumate de ambele părțile implicate.
La finalul acestui articol, am putea concluziona că viziunea echipei Kibrit despre marketingul digital este una transparentă și pe înțelesul tuturor, prin înlocuirea limbajului specific cu unul uzual, amical, și explicarea prin cuvinte simple a termenilor abstracți din domeniu. Traducând formularea tehnică și transpunând-o logic într-o ecuație de business, vrem să ajutăm oamenii de afaceri să înțeleagă marketingul online și importanța concretă a acestuia, într-un prezent în care tehnologia evoluează continuu și modalitățile de comunicare dintre oameni iau forme diferite față de trecut.
Și, dacă vorbim de transparență, atunci am putea completa viziunea noastră despre marketing și cu atenția pe care ne dorim s-o acordăm clienților noștri în ceea ce privește cunoașterea businessului, a visurilor și greutăților care fac parte din viața lor, pentru a putea construi o relație bazată pe încredere și respect reciproc, secretul oricărei echipe de succes. Da! La succes se ajunge numai în echipă! Tu vrei să-ți faci afacerea să meargă bine, să o promovezi și să te bucuri de popularitate. Noi vrem ca afacerea ta să crească, să devină cunoscută și populară. Nu crezi că avem deja ceva în comun?! 😉