fbpx
"message": { "mid":"mid.14577641449818:41d102a3e1ae206a38", "text":"hello, from customer chat!", "tags": [ { "source": "customer_chat_plugin" } ] }

Tot mai multe afaceri au trecut de bariera comerțului tradițional, care se desfășura doar prin magazine fizice, și au început să practice varianta lui modernă, desfășurată în mediul online, prin e-commerce.

Cu toate că, la nivel mondial, acest tip de comerț a fost asimilat practicilor uzuale cu mult timp înaintea noastră, în ultimii ani, magazinele online au început să se bucure și la noi de notorietate crescută, generând venituri din ce în ce mai mari, datorită faptului că românii au devenit mai deschiși către acest tip de cumpărături. Faptul că noi suntem în urma țărilor vest-europene ca procent al comerțului electronic în total vânzări la nivel național trebuie privit ca o adevărată oportunitate. Acest lucru face ca, în Romania, magazinele online să reprezinte o direcție de dezvoltare foarte importantă, care, la momentul prezent, este într-un trend ascendent, fiind astfel prielnic pentru trecerea majorității business-urilor în această nouă zonă de afaceri.

În articolul de astăzi, ne-am propus să facem o scurtă analiză a principalelor avantaje pe care le aduce comerțul online în mediul de business actual, pentru a veni în ajutorul luării, de către voi, a celor mai bune decizii pentru afacerea pe care vreți s-o dezvoltați.

Costurile deținerii unui magazin fizic sunt destul de mari comparativ cu numărul de potențiali clienți căruia se adresează, ținând cont de nivelul actual al chiriilor, de investiția în amenajarea și dotarea magazinului pentru a fi atractiv clienților locali, limitați de amplasarea fizică a magazinului, de programul de lucru al acestuia și chiar de amabilitatea personalului. Principalul avantaj al mediul online este tocmai acela de a elimina toate aceste bariere de spațiu și timp, permițând clienților să-și facă propriul program de cumpărături, indiferent de oră, zi sau locația în care se află aceștia. Astfel, cumpărăturile pot fi făcute din orice colț al lumii în care există conexiune la internet și este posibilă livrarea produselor comandate, lucru care vă permite extinderea afacerii voastre la nivel global, fără a implica și crearea unei rețele fizice de magazine, cu costurile și implicațiile aferente.

De asemenea, odată cu deschiderea spre mediul online, încrederea oamenilor în brandul vostru și, implicit, notorietatea acestuia vor crește mult mai repede. Astăzi, clienții se informează înainte de a face orice achiziție dintr-un magazin online, căutând review-uri și oferind, la rândul lor, feedback despre produsele achiziționate. Această practică vă oferă posibilitatea menținerii a unui înalt standard de profesionalism și, totodată, cunoașterea acestui fapt de către orice persoană interesată de produsele comercializate de voi fiind realizată în mod real și credibil.

Totodată, în prezent, este foarte ușor ca orice cumpărător, printr-o simplă căutare pe Google după cod sau model, să găsească o multitudine de vânzători cu o diversitate mare de prețuri pentru același produs. Comparatoarele de prețuri existente pe Internet vin în ajutorul clientului, facilitându-i o căutare mult mai relevantă, prin oferirea unor liste concrete cu magazinele online care comercializează produsul căutat. Acest fapt permite comerciantului cu prețuri competitive pe piață să se facă imediat remarcat de clienți, lucru destul de greu de realizat în mediul offline.

Un alt avantaj creat prin intermediul mediului online este posibilitatea de selectare a publicul țintă mult mai eficient decât în mediul real, canalizând astfel bugetul de promovare direct spre persoanele cu cel mai mare potențial în a deveni clienții magazinului vostru. Spre exemplu, dacă ai un magazin online care vinde cărucioare pentru nou născuți, publicul țintă este format din tinerele mame sau femeile însărcinate care așteaptă un copil. Astfel, în mediul online este mai ușor de urmărit rezultatul banilor investiți în marketing, prin crearea de campanii personalizate, decât de contorizat eficiența unor metode de promovare offline, precum împărțirea directă de materiale publicitare sau vizibilitatea bannerelor stradale.

targhtare-femei-insarcianate

Un magazin online customizat și automatizat corespunzător, prin generarea automată a facturilor, a AVB-urilor pentru curieri, integrarea plăților cu cardul, descărcarea automată a gestiunilor etc., poate înlocui munca mai multor angajați, micșorând astfel cheltuielile operaționale. Datorită modului în care operează aceste magazine online, putând fi scalate cu ușurință în funcție de nevoile de dezvoltare ale unui business, există posibilitatea testării, cu investiții reduse, a cererii pentru anumite categorii de produse. Pentru comerțul fizic, acest lucru ar însemna investiții mai mari și mult mai riscante, care nu s-ar putea recupera în situația neplăcută a lipsei unei cereri pe măsura așteptărilor.

Un alt avantaj al comerțului online, imposibil de realizat în offline, este deschiderea unui magazin fără să fie necesar niciun stoc fizic de marfă. Această modalitate de business este cunoscută drept dropshipping și constă în comercializarea unor produse care nu se află în stocul propriu al comerciantului, ci în stocul producătorului/furnizorului cu care colaborează. Nu credem că mai este nevoie să subliniem faptul că astfel se poate pleca într-o direcție de business cu investiții minime inițiale, fără cheltuieli logistice, cu personal redus și lipsiți de multe alte bătăi de cap legate de stocuri, curieri, livrări etc.

Prezentând toate aceste avantaje realizăm că, în momentul de față, Internetul a ajuns să acapareze o felie din ce în ce mai mare din comerțul clasic, lucru care nu ne poate lăsa indiferenți. Îmbinarea offline-ului cu online-ul, creând un așa-zis omnichannel, permite oferirea unei experiențe unitare consumatorilor, ce poate fi îmbunătățită permanent prin dezvoltarea canalelor ce mențin această conexiune, precum Facebook, Instagram, Google, email etc. Prin urmare, comerțul online te poate ajuta să-ți dezvolți afacerea, iar cu ajutorul unei promovări bine făcute în scurt timp poți obține rezultate și câștiguri evidente. Dacă ai realizat cât de important e să nu te aventurezi singur în necunoscut, contactează-ne și găsim împreună scânteia care să aprindă brandul tău. 😉