fbpx
"message": { "mid":"mid.14577641449818:41d102a3e1ae206a38", "text":"hello, from customer chat!", "tags": [ { "source": "customer_chat_plugin" } ] }

Servicii sau produse, business-uri fizice sau online, de la micile magazine de cartier și până la marile branduri de nivel mondial, antreprenori care abia și-au început cariera sau chiar afaceriști prosperi, cu toții avem nevoie de publicitate. Pentru orice tip de afacere este nevoie de un plan de promovare consecvent, dacă se dorește creșterea și menținerea unui anumit nivel obținut.

Cunoaștem cu toții parabola cu broasca țestoasă și iepurele, care au concurat împreună la un maraton? Vă mai amintiți cine a câștigat? Da! Exact! Nu iepurele, ci broasca cea înceată.

parabola cu broasca si iepurele

Orice afacere, dacă se simte prea sigură pe ea și produsele sau serviciile pe care le vinde, ajunge într-un punct de autosuficiență foarte periculos pentru viitorul ei pe piață. Acesta este momentul în care iepurele nostru, din fabula lui Esop, și-a permis pauze de relaxare, ignorând perseverența concurentului său mai lent. Există un punct de la care întârzierile nu mai pot fi recuperate în timp util, astfel încât competitorii mai mici ajung să câștige cota de piață pierdută prin lipsa unei prezențe de marketing consecvente, permanent întreținute.
Ce ar însemna să nu fim în postura iepurelui? Să nu ne gândim că poziția noastră pe piață este stabilă. Să ne dorim să fim aproape de clienții noștri, să le arătăm că ne pasă de ei și că le suntem recunoscători pentru fidelitate și, foarte important, să ținem pasul cu noutatea în materie de promovare și comunicare.

Și acum vine întrebarea: de ce am nevoie de marketing online dacă nu am o afacere online?

1. Un motiv suficient de bun ar fi simplul fapt că marii competitori ai afacerii tale sunt deja online. Inevitabil, concurența este o realitate a mediului de afaceri și acest lucru ar trebui doar să ne motiveze să fim mai buni în ceea ce facem, mai competitivi, cu alte cuvinte. Să îmbunătățim constant calitatea serviciilor sau produselor noastre și să le oferim sprijin clienților. Chiar dacă, în prezent, avem un număr consistent de clienți fideli, aceștia pot renunța la brandul nostru în favoarea unei reclame mai atractive sau, pur și simplu, mai prezente în ochii lor decât imaginea și numele nostru. Competitorii și-au dat seama că prezența constantă pe canalele online (acolo unde publicul țintă este din ce în ce mai prezent) funcționează, prin urmare își stabilesc strategia de promovare și în această direcție, bucurându-se de succes.

Să înțelegem că ți-e frică de prea mult succes și de asta nu ai stabilit, încă, strategia de marketing online pentru afacerea ta? Grăbește-te! Încă mai ai timp! 😉

2.  Mai avem nevoie de marketing online și pentru că astfel ne putem selecta, cu ușurință, publicul țintă. De câte ori nu ne-am întrebat unde sunt sau ce fac clienții noștri? Păi, unde să-i găsim în altă parte decât acolo unde își petrec din ce în ce mai mult timp? Majoritatea stăm câteva ore pe zi în mediul online, de acolo adunăm informații despre ceea ce ne interesează, acolo căutăm cele mai bune oferte când vrem să cumpărăm ceva, deci, acolo trebuie să ne câștigăm clienții, mai ales că prin câteva click-uri putem lua legătura cu ei.

Nu ne crezi? Putem să-ți alegem publicul în funcție de zonă, vârstă, sex, preocupări, interese sau mărci preferate, toate acestea fiind elemente importante pentru identificarea cât mai exactă a audienței tale.

3. Promovarea în mediul online crește popularitatea și încrederea în brandul nostru. Un nume și un logo, oricât de inspirate ar fi, nu pot să se facă singure cunoscute. În mediul online, clienții au posibilitatea să ne evalueze brandul, să-l recomande sau nu. De cele mai multe ori, pe baza acestor recenzii ale actualilor clienți, apar viitorii clienți. Această recunoaștere și încrederea pe care o generează îi va determina pe oameni să apeleze la serviciile sau produsele noastre.

Prin urmare, mai trebuie să insistăm și să-ți subliniem importanța prezenței în online? O postare atractivă, o campanie bine targetată sau un hashtag asociat sunt instrumente care fac ca numele sau imaginea brandului tău să rămână în minte și, chiar dacă pe moment clienții nu au nevoie de produsul sau serviciul respectiv, ele pot stârni curiozitatea și interesul, pe viitor.

4. Avem nevoie de marketing online pentru a menține legătura cu clienții. Ne gândim să le oferim niște beneficii clienților fideli, să-i anunțăm de o super-ofertă sau pur și simplu de modificarea programului de lucru. Cum facem asta repede și eficient?

Doar nu te gândești să le comunici personal?! :)))) În mediul online se pot realiza cu rapiditate astfel de anunțuri, instrumentele existente permițând obținerea unor reale beneficii față de metodele tradiționale de comunicare.

5. Și, nu în ultimul rând, pentru că astăzi majoritatea deciziilor sunt influențate de căutările pe Internet. Oamenii vor să afle mai multe despre un produs sau un serviciu înainte de a-l achiziționa, iar dacă brandul nostru nu se află printre rezultatele căutărilor efectuate se vor pierde foarte multe oportunități reale de vânzare. Diferite studii realizate de-a lungul timpului au demonstrat că mai mult de 85% dintre cumpărători verifică produsul pe Internet chiar și atunci când se află în fața lui, în magazin.

Mai ai nevoie de altă motivație ca, de acum încolo, prezența ta în online să fie un “must” și nu o “fiță” la modă? Sperăm că nu 😉

Dacă nu-ți mai amintești cum a reușit iepurașul campion să piardă cursa în fața unei broscuțe, preferăm să-ți împrospătăm memoria cu fabula lui Esop, “Iepurele și broasca țestoasă”, în loc să afli singur răspunsul prin propria experiență, neplăcută și costisitoare.