fbpx
"message": { "mid":"mid.14577641449818:41d102a3e1ae206a38", "text":"hello, from customer chat!", "tags": [ { "source": "customer_chat_plugin" } ] }

Cine sunt eu? Dacă citesc acest articol, probabil că nu mă număr printre experții din domeniu. Dar, pentru că mi-a atras atenția, înseamnă, că sunt interesat de subiect, posibil prin prisma afacerii pe care o dețin și care are nevoie de promovare online. Sunt o persoană cu multiple abilități și cunoștințe, doar că nu din zona marketingului digital. Mai mult ca sigur, dacă mi-aș propune acest lucru, aș putea să dobândesc în timp cunoștințele și abilitățile necesare acestei activități. Întrebarea este: merită efortul depus? Și cine mi-ar mai îndeplini sarcinile și atribuțiile la care am expertiză și sunt în agenda mea, dacă eu îmi propun să învăț un domeniu complet nou pentru mine și atât de vast?

Ce pot face eu? Chiar dacă nu stăpânesc tehnicile și strategiile de promovare online, nu înseamnă că nu-mi cunosc businessul și activitatea. De fapt, sunt cel mai în măsură să îi văd calitățile de bază și diferențiatorii față de concurență sau să țin legătura cu clienții, răspunzând întrebărilor și solicitărilor acestora, primite pe cale virtuală. Cu alte cuvinte, chiar dacă nu știu să-mi scriu singur textele, pot oferi cele mai relevante informații unui copywriter specializat care să redacteze articole de blog, postări atractive, newslettere și orice alte materiale necesare pentru promovare. Și tot eu (respectiv, angajații mei) sunt persoana cea mai potrivită în a gestiona relația directă cu clienții, fie că este pe mail, messenger, prin comentarii la postări sau telefonică.

blog

Ce nu pot face eu?

Jobul de Online Marketing Specialist implică sute de ore de studiu individual, teoretic și practic, cursuri, teste și certificări multiple, actualizări permanente, odată cu fiecare modificare intervenită în toate instrumentele și platformele de lucru, indiferent de frecvența acestora (care poate fi și săptămânală).

Jobul de Copywriter înseamnă zeci de cărți citite de-a lungul vieții, sute de ore de studiu a limbii române/engleze, nopți întregi petrecute printre file de care nu te poți desprinde, pentru că, înainte de toate, scrisul înseamnă dragoste pentru cuvânt, pasiune pură, nu doar abilitate tehnică.

Jobul de Graphic Designer presupune talent artistic și simț estetic native, dezvoltate și cizelate în ani de studiu al formei și exercițiu al funcțiunii, pentru ca un semn grafic să capete relevanța unui simbol.

Jobul de Social Media Manager (cel pe care, cu prea mare ușurință, ni-l putem aroga cu toții) implică disponibilitatea de a ne petrece mare parte din viață în spațiul virtual, pentru a analiza nivelul concurenței din fiecare domeniu de interes și activitatea acesteia, pentru a crește notorietatea unui brand prin postări relevante ca și conținut și de interes pentru publicul țintă, care ar trebui definit în prealabil, pentru a monitoriza în permanență reacțiile urmăritorilor, comentariile și feedbackul acestora, astfel încât să se poată opera în timp real modificări, atunci când situația o impune. Și toate aceste acțiuni în liniște și solitudine, din spatele unui monitor, lipsit de interacțiune umană directă.

Prin urmare, nu pot face munca a cel puțin patru oameni cu abilități diferite și variate, a căror experiență cumulată îmi depășește, posibil, anii de viață adultă. Nu pot avea eficiența unei echipe multidisciplinare, care a dus aceste activități la nivel profesional, depășind un simplu hobby pe care mi l-aș putea permite, în cel mai fericit caz.

Ce am eu de făcut? Cel mai înțelept lucru pe care-l pot face atunci când am nevoie să-mi promovez afacerea este să-mi folosesc abilitățile antreprenoriale și de management pentru a găsi cea mai bună echipă de marketing online, care să-mi servească nevoile în cel mai profesional mod cu putință. Să pot face diferența între lucrurile pe care mi le asum eu și cele pe care le deleg altora, să știu să aleg oamenii potriviți pentru fiecare nevoie a businessului meu și să mă asigur că împreună cu ei iau cele mai bune decizii, acesta este jobul meu și la asta ar trebui să mă pricep cel mai bine.

marketing-online