fbpx
"message": { "mid":"mid.14577641449818:41d102a3e1ae206a38", "text":"hello, from customer chat!", "tags": [ { "source": "customer_chat_plugin" } ] }
1. Ce înseamnă marketingul pentru tine?

În accepțiunea generală, marketingul reprezintă “știința și arta de a convinge clienții să cumpere”. Mi-a plăcut și o nondefiniție, dacă îi pot spune așa, a marketingului, pe care am găsit-o la un moment dat: “Simplu, dacă nu facilitează “vânzarea” unui produs atunci nu este marketing.”
Concret, marketingul este responsabil cu simplificarea și ajustarea procesului de vânzare a unui produs sau serviciu prin anticiparea, identificarea și satisfacerea cerințelor clienților, într-un mod profitabil.

marius lupu kibrit marketing2. De ce ai ales să te orientezi spre marketing online?

Un motiv pertinent ar fi pasiunea pentru tehnologie, manifestată din adolescență. Însă catalizatorul a fost, cu siguranță, nevoia de a obține rezultate rapide cu buget mic la primul meu business.
De când a apărut Internetul și pe măsura amplorii pe care a luat-o mediul online, am devenit din ce în ce mai fascinat de instrumentele pe care le poți folosi ca să targetezi anumite grupuri țintă, astfel încât să simți că fiecare ban investit este ca un bumerang trimis în piață să se întoarcă cu rezultate.
Marketingul online este mai controlabil ca și rezultate față de fratele lui mai mare, marketingul offline. Cred că și ăsta este un motiv întemeiat pentru care am ales această direcție de promovare, pentru a o transforma într-un business.

3. Cum aduci experiența ta de peste 20 de ani în vânzări, în beneficiul clienților kibrit?

Consider că nu poți face marketing de niciun fel dacă nu ai experiență, cât de puțină, în vânzări. De-a lungul anilor am avut ocazii diverse să mă intersectez cu oameni de marketing care, din nefericire, nu vânduseră nimic, nici măcăr o data în viața lor, și nu înțelegeau de ce noi (cei din vânzări) le spuneam că “prind fluturi”.
Anii petrecuți în diferite companii din industrii variate mi-au arătat ce au în comun clienții, cum să ajung la ei și cum să le aflu nevoile, dorințele și așteptările. Toată această experiență, acumulată în timp, este folosită acum în interesul clienților noștri, ajutându-ne în stabilirea celor mai potrivite strategii de marketing online, care să genereze rezultate mai bune, cu aceiași bani investiți.

 

marius-lupu-marketing-online

4. Ce vrei să oferi ca noutate clienților voștri în abordarea promovării online a brandurilor lor?

Am ales să vorbim mai pe limba oamenilor normali, care nu au tangență cu lumea publicității, evitând pe cât posibil terminologia tehnică specifică marketingului sau traducând-o într-o exprimare de business, familiară antreprenorilor.
De asemenea, tot din dorința de a explica pe înțelesul tuturor ce înseamnă de fapt marketingul online, am decis să segmentăm mai mult serviciile oferite pentru a fi mai ușor de înțeles ce rol are fiecare și de ce este indispensabil pentru o bună promovare a afacerii, produsului sau serviciului respectiv.
Cu alte cuvinte, vrem să aducem într-un domeniu creativ și destul de greu palpabil o abordare mai pragmatică, transparentă și clară, care este atât în folosul clienților, pentru care promovarea online nu va mai fi o zonă crepusculară, înfricoșătoare și ambiguă, dar și în folosul nostru, pentru o mai bună comunicare cu clienții și, implicit, pentru creșterea în timp a unei relații bazate pe încredere și respect reciproc.

5. Ce le recomanzi unor antreprenori la început de drum? Bineînțeles, în materie de promovare a afacerii lor.

Marketingul digital vă poate accelera de câteva ori creșterea naturală, organică a businessului vostru, cu niște costuri rezonabile. Luați în calcul un buget lunar de marketing, încă de la început! N-o să vă pară rău! 😉
E mai ieftin să-ți facă un profesionist postările pe Facebook, de exemplu, în locul colegei de la facturare. Ei cine îi mai face treaba? :)) Și nu cred că vreunul dintre noi mai are vreo ezitare să meargă la dentist când trebuie să-și scoată un dinte. În niciun caz nu ni-l scoatem singuri, cu toate că am putea. 😛
“Dacă toți banii mei ar fi 20 de dolari, de 2 dolari aș cumpăra creioane și de 18 dolari aș face publicitate la ele”. Nu am spus-o eu, ci un mare om de afaceri, Henry Ford. Cred că merită să-l credem pe cuvânt.

6. Și acum o întrebare de final: De ce kibrit? Cum ai ajuns la acest nume și care-i legătura lui cu domeniul tău?

“Chibritul” este un instrument utilizat la aprinderea focului, constituit dintr-un bețișor din lemn, având la un capăt o gămălie din material ușor inflamabil. Cam așa sună o definiție a acestui cuvânt.
Kibrit, însă, este scânteia care aprinde un brand, un instrument creat pentru cei care-și doresc performanță și rezultate, cu cât mai puțin timp și energie investite în realizarea lor. Creat din dorința noastră de a răspunde nevoilor reale ale mediului de afaceri contemporan, kibrit este o asociere de servicii conexe și abilități ale celor care dau viață brandurilor, aducând un business mult mai aproape de piața sa țintă și facilitând comunicarea cu potențialii săi clienți.

marius-lupu-kibrit-marketing-online