fbpx
"message": { "mid":"mid.14577641449818:41d102a3e1ae206a38", "text":"hello, from customer chat!", "tags": [ { "source": "customer_chat_plugin" } ] }

Canalul de socializare Facebook este, în prezent, unul dintre cele mai eficiente instrumente de promovare și creștere a notorietății unui brand în spațiul digital, indiferent de domeniul său de activitate. Majoritatea celor care doresc să obțină rezultate palpabile într-un timp relativ scurt aleg varianta campaniilor de promovare plătite, destul de eficiente și mai accesibile inclusiv celor care nu lucrează în domeniul digital marketing.

Zilnic, miliarde de oameni se loghează pe această rețea socială, reacționând la postările vizibile contului lor, exprimându-și părerea, încântarea sau dezamăgirea referitor la un brand sau o situație prin care au trecut. Aici se reunesc femei și bărbați de toate vârstele, care își fac publice preferințele în materie de servicii sau produse folosite. Cu un astfel de public numeros, la care ai acces în mod organizat și cuantificabil, e mult mai facil să-ți construiești o strategie de marketing sau campanie pe Facebook, indiferent de stilul abordat obținând reacțiile unei părți din publicul tău. Cu alte cuvinte, rețeaua de socializare online a devenit cea mai rapidă și eficientă formă de comunicare digitală, fiind mult mai populară decât comunicarea prin email sau chiar și la telefon.

Cum te poți folosi de acest instrument de marketing online, astfel încât brandul tău să devină cunoscut pieței sale țintă și să reușești să anticipezi nevoile și preferințele potențialilor tăi clienți? Am pregătit, în sprijinul tău, o serie de recomandări cu ajutorul cărora să clădești o relație de durată cu publicul căruia te adresezi, bazată pe comunicare și feedback permanent.

 

  • Orice brand este creat pentru a oferi o serie de beneficii și a răspunde nevoilor unui grup țintă, căruia i se adresează. Prin Social Media, în general, și prin Facebook, în mod special, s-a creat oportunitatea de a-ți cunoaște potențialii cumpărători și de a le afla preferințele, profilul de cumpărare, modul de reacție socială, fiind mai ușor să-i atragi către brandul tău, îndeplinindu-le anumite interese reale și targetate.

 

  • Facebook este, în prezent, o adevărată extensie a afacerii tale. Prin intermediul rețelei de socializare, consumatorii pot interacționa cu tine sau compania ta, iar tu poți afla anumite informații despre ei, de ajutor în dezvoltarea de noi strategii. Dacă în mod normal, prin metodele clasice, o interacțiune reală cu publicul țintă era posibilă cu mari eforturi și mobilizare consistentă de resurse, acum ai posibilitatea să spui cine ești ca brand, ce viziune de business ai, care îți sunt valorile și obiectivele și ce aduci nou în domeniul tău, pentru a fi alături de clienți. Modul în care reușești să comunici toate aceste aspecte va face diferența în ceea ce privește crearea unei imagini respectate și de impact, care să aducă recunoaștere și notorietate afacerii tale.

 

  • Alege o fotografie de profil acceptată ca dimensiune de platformă, cât mai clară și de referință pentru brandul tău, astfel încât identificarea acestuia de către potențialii clienți să fie facilă și fără echivoc. Este important ca oamenii care îți accesează pagina de Facebook să aibă acces imediat la detaliile importante despre businessul tău, de exemplu produsele comercializate sau serviciile oferite, datele de contact sau orice alte informații despre viziunea pe care o aveți și diferențiatorul față de concurență. Această scurtă prezentare informativă e bine să fie cât mai atractivă, atât vizual, cât și pe parte de conținut, pentru a lăsa o impresie cât mai plăcută vizitatorilor cărora le-ai atras atenția. Acest lucru îi va face să revină cu drag pe pagina ta, să-ți urmărească postările și să te recomande și prietenilor.

 

  • Un aspect esențial pentru crearea unei imagini de brand apreciate și recunoscute de audiență este focusarea pe engagement. Pentru a atinge acest obiectiv, e nevoie să ajungi să-ți cunoști cât mai bine publicul țintă și să-i menții interesul constant, pentru pagina de Facebook, implicit și față de brandul tău. Cum faci asta? Prin postări periodice cu un conținut relevant și atractiv, în care pe primul plan vor fi mereu interesele consumatorilor. Postările cu text și poze/video s-au dovedit a fi cele mai apreciate de utilizatori, prin impactul pe care îl au atât la nivel cognitiv, cât și vizual, fiind mai ușor de înțeles și, implicit, de reținut. Și, pentru că imaginea contează și are un rol major în obținerea angajamentului, aspectul postărilor este și el important, alături de conținut. Se recomandă alegerea unor imagini sugestive, clare și de calitate superioară, însoțite de un text redactat corect din punct de vedere gramatical și fără greșeli de exprimare. Textele scurte, la obiect, cu termeni ușor de înțeles pentru orice categorie de public sau chiar textele cu un caracter informal, puțin mai amuzante și deconectante, sunt cele care atrag atenția și determină potențialii clienți să revină pe pagină în mod frecvent. Utilizarea unui slogan unic și inspirat te poate ajuta să atragi atenția consumatorilor și să-i ajuți să te recunoască mereu, cu ușurință, dintre toate materialele publicitare cu care interacționează constant. Ca regulă generală pentru atragerea unei audiențe din ce în ce mai mari și consacrarea brandului vostru pe piață, ghidați-vă mereu, în tot ceea ce faceți, după următoarele întrebări ajutătoare și fiți siguri că mesajele transmise de voi pe orice cale vor fi apreciate de urmăritori. “Ce au de câștigat potențialii clienți din colaborarea cu brandul nostru? Ce obțin citind aceste informații? Eu, dacă aș fi în locul lor, aș urmări această pagină?”

 

  • Un alt aspect deloc de neglijat este comunicarea dintre tine și un potențial client. Răspunde prompt mesajelor de apreciere lăsate de urmăritori la postările tale, fără a le evita pe cele mai puțin plăcute, în care clienții au păreri contrare, nemulțumiri sau chiar diferite solicitări. Cu cât ești mai receptiv și ai o abordare prietenoasă și bine intenționată, cu atât clienții vor căpăta încredere în tine, considerându-te un adevărat profesionist. Feedback-ul obținut de la ei este un instrument valoros de îmbunătățire a calității produselor și serviciilor oferite de afacerea ta, știind concret unde mai ai de lucrat și perfecționat, ce din tot ce ai făcut i-a surprins plăcut pe clienți și a avut un impact neașteptat, care ar mai fi dorințele și nevoile lor, informații pentru obținerea cărora ar trebui altfel să depui efort și să investești resurse consistente.

Ca și concluzie a articolului nostru de astăzi, promovarea unui brand pe Facebook a devenit un pas important pentru marketarea afacerii tale în mediul online. De cele mai multe ori această rețea socială este singura cale prin care te asiguri că imaginea pe care tu vrei s-o prezinți ajunge cu adevărat la publicul tău țintă, putând să le vorbești în mod constant, direct și cât mai dinamic despre valorile în care crezi și pe care vrei să le promovezi mai departe. Merită să investești timp și energie în acest dialog virtual între tine și clienți? Te lăsăm să-ți oferi singuri răspunsul la această întrebare, noi deja îl știm 😉.