fbpx
"message": { "mid":"mid.14577641449818:41d102a3e1ae206a38", "text":"hello, from customer chat!", "tags": [ { "source": "customer_chat_plugin" } ] }

Toți cei care, astăzi, activăm în zona business, indiferent de domeniu, ne amintim de momentul în care ne-am hotărât să facem afaceri. Entuziasmați și grăbiți, totodată, vrem să vedem mai repede ideea noastră implementată, de parcă ne e frică să nu ne-o fure cineva. Într-o noapte cu insomnie (de obicei atunci ne vin cele mai “inspirate” idei) alegem numele, îi schițăm un logo potrivit și mai că dăm gata și strategia de business după care ne vom ghida pe parcurs. Toți cei care ne regăsim în acțiunile de mai sus știm deja, însă, cât de păguboasă e graba asta pentru evoluția afacerii și cât ne va costa mai târziu. Nervi, bani, timp…

De ce să iei în serios investiția în brandul, imaginea și primul site al business-ului tău, când încă nu știi dacă merită?

Majoritatea clienților care apelează la noi și sunt la început de drum cu o idee de afaceri ne cer, invariabil, același lucru: “Vrem ceva rapid (gata ieri, de preferat) și ieftin (că încă nu producem nimic cu businessul). Mai târziu, când îl vom pune pe roate, o să investim și într-un brand ca la carte, și în site, și tot ce trebuie pentru promovare. Acum, însă, suntem mici, nu avem nevoie de ceva complicat.”
Invariabil, răspunsul nostru este același, repetat cu calm și înțelegere fiecărui client în parte: “E foarte important (vital, am putea spune) să te gândești de la început de două ori, înainte de a lua o decizie pe care o vei regreta, nu peste mult timp. De exemplu, un nume prost ales, neinspirat sau care nu poate fi înregistrat și protejat ca și marcă la OSIM, cum te va ajuta să devii cunoscut și să-ți crești afacerea? Un site care arată ca acum 10 ani, fără optimizări și tehnologii noi, cum poate să-ți promoveze brandul și să-ți crească portofoliul de clienți?”

În bugetul inițial pe care îl prefigurăm pentru lansarea unei afaceri noi se ia, obligatoriu, în calcul bugetul pentru naming, branding, imagine, site, promovare inițială și recurentă. Niciun viitor business nu se poate construi pe o fundație instabilă sau temporară, cu gândul că o vom înlocui mai târziu! Și, dacă nu-i dai o șansă adevărata afacerii tale de la început, atunci care-i probabilitatea să ajungă unde îți dorești? Imaginați-vă un zgârie-nori care stă pe o structură fragilă și o echipă de constructori care să propună modificarea acesteia, după ce clădirea a fost ridicată. Ce părere ați avea despre ei? O clădire este gândită la dimensiunea finală, încă de la stadiul de proiect. Peste o fundație de casă de locuit, nu vei putea ridica niciodată un bloc de zece etaje, decât, poate, cu niște costuri colosale și nejustificate.

Ce presupune schimbarea numelui și a logo-ului, după ceva timp de la lansarea afacerii?

Să presupunem că ai decis deja sau consideri, în continuare, că merită să mergi pe varianta rapidă și ieftină în alegerea numelui și logoului tău. Dacă am face un exercițiu de imaginație și ne-am deplasa puțin mai în viitor? Să zicem, la momentul în care realizezi că activitatea ta are șanse să se dezvolte, însă numele este un real impediment. Ce faci atunci când, la o analiză a concurenței din domeniul tău, îți dai seama că, fără să fi văzut asta la momentul inițial, ai copiat aproape identic numele unui competitor deja existent pe piață?
Tu nu ai de unde ști ce urmează, din acest moment mai departe, dar noi vom duce pentru tine exercițiul de imaginație la următorul nivel, și-ți vom spune pașii inevitabili prin care vei trece:

  • acum vei plăti o firmă de marketing pentru un branding serios, care să nu te mai pună în situații neplăcute în viitor
  • apoi vei reface absolut toate materialele publicitare deja existente, firmele luminoase, autocolantele de pe mașini și oriunde mai apărea vechiul nume și logo
  • și am ajuns la site… bineînțeles că trebuie și el adaptat noului brand, deci refăcut în mare parte
  • după actualizarea tuturor materialelor ce țin de signalistica brandului, vine partea cea mai interesantă și greu de estimat ca buget: informarea actualilor clienți de schimbarea de nume și imagine și promovarea brandului nou pe canale variate, pentru atingerea rapidă a notorietății pierdute prin schimbare

Ce avantaje îți aduc un nume și un logo atractiv atât vizual, cât și ca sonoritate?

Ca orice lucruri bine făcute încă de la început, îți vor aduce liniștea și bucuria unui rezultat de care ești mulțumit și care te va reprezenta și peste ani. Nu vei avea senzația de muncă în zadar, de timp pierdut și bani aruncați pe fereastră. Vei câștiga zi de zi, prin fiecare pas făcut în promovarea brandului tău, notorietate de care te vei bucura a la long. Cu cât va trece timpul, cu atât business-ul tău va deveni mai stabil și mai cunoscut, câștigând cotă de piață constant. Cu alte cuvinte, nu vei ști niciodată cum e să te urci în mașină pentru călătoria mult-visată și să fii cumplit de dezamăgit când realizezi că, aparent ajuns la destinație, ești de fapt în cu totul altă parte. Un drum greșit te va duce la o destinație greșită, dacă nu te informezi temeinic de la început sau dacă nu-ți reorganizezi traseul pe parcurs.
Nouă ni se par avantaje demne de luat în calcul, care să merite un strop de răbdare la început, pentru a te asigura că ești pe drumul bun, care te va ajuta să ajungi acolo unde îți dorești. Vouă?

Ce înseamnă concret să te apuci de construit un website? Ce vrei să faci cu el? Care-i scopul lui practic?

Primul lucru, de la care îți recomandăm să pleci la drum, este înțelegerea unui minim de noțiuni despre ce înseamnă un web-site, de câte feluri poate fi, după funcția pe care o îndeplinește (de prezentare/informare sau de vânzare de produse), care sunt diferențele între ele sau ce implică ca și costuri ulterioare de administrare și marketare. Odată cu alegerea direcției pe care vei merge în realizarea site-ului tău, va trebui să decizi pentru ce platformă vei opta. Atât pentru magazinele online, cât și pentru site-urile de prezentare de produse sau servicii există platfome dedicate, pe bază de abonament, sau platforme customizabile, diferite în funcție de mărimea și amploarea proiectului. Atunci când vrei să te asiguri că, în viitor, creșterea sau personalizarea businessului tău vor putea fi transpuse cu ușurință și în mediul online, se poate opta încă de la început pentru realizarea unei variante customizate, cu o serie de costuri suplimentare care trebuie luate în calcul.

Din acest moment, având deja platforma pe care se va lucra, e nevoie de o strategie și un plan de implementare, bine puse la punct, pentru a evita ulterioare întârzieri și disfuncționalități. Crearea conținutului care va popula site-ul tău este un pas concomitent cu stabilirea celorlalte detalii tehnice legate de implementare, vital pentru viitorul tău site. Fără informațiile pe care le transmiți prin intermediul acestui instrument și imaginile relevante conținutului scris, nu există niciun site pe care să-l poți folosi în promovarea business-ului tău. Prin urmare, trebuie să incluzi și această etapă în planificarea inițială, luând în calcul costurile aferente în structurarea bugetului total.

Următorul pas în crearea site-ului tău este implementarea conținutului scris, foto și video în platforma aleasă, cu respectarea regulilor necesare optimizării pentru motoarele de căutare. Fără această etapă, riști să nu fii considerat relevant de către aceste motoare de căutare, cu repercusiuni asupra traficului generat și, implicit, asupra vânzărilor ulterioare.
Și, nu în ultimul rând, nu uita să achiziționezi, din timp, numele domeniului cel mai relevant pentru brandul tău, și abonamentul pentru găzduirea ulterioară a site-ului.

Ce înseamnă un site făcut în grabă, fără o cercetare preliminară și o strategie corelată cu evoluția business-ului tău?

E un site care, în relativ scurt timp, mai mult te va încurca, decât te va ajuta. De ce? Pentru că poți alege platforma nepotrivită, care să nu răspundă funcționalităților de care ai nevoie, sau care să-ți genereze costuri nejustificat de mari pentru activitatea ta. În grabă, poți alege și un domeniu complicat de redactat sau comunicat, care să creeze confuzii în momentul căutării site-ului. Sau, pur și simplu, conținutul integrat în platformă nu este relevant și de calitate pentru potențialii tăi clienți, totodată fiind invizibil și pentru motoarele de căutare, în lipsa optimizărilor de care aminteam mai sus.

Cât te va costa refacerea ulterioară a site-ului? Ce presupune?

Greu de spus :))) Depinde cât de mult e necesar să-l modifici pentru a deveni satisfăcător cerințelor de business și de marketing. Poate presupune chiar și abandonarea lui și investirea într-un nou site, optimizat, mai ales că acum știi ce vrei, ce nevoi ai și, mai ales, ce greșeli să nu mai faci. 😉

Cum poți evita toate aceste greșeli tactice?

Apelând la o firmă de marketing, care are intern posibilitatea realizării atât a site-ului, din punct de vedere tehnic, operațional, cât și al conținutului necesar acestuia, precum și a optimizărilor pentru motoarele de căutare. Lucrând cu specialiști independenți, fără un manager de proiect și coordonator de echipă care să-și asume succesul acestuiai, riști să nu poți trage concluziile reale cu privire la îndeplinirea obiectivelor avute inițial, în vedere, din lipsa expertizei de specialitate.

Ce avantaje ai cu un site adaptat mediului de afaceri actual și nevoilor tale de business, optimizat pentru rezultate și performanță?

Diferențierea față de competitorii tăi, generarea de reacții de la potențialii tăi clienți cu obținerea de date de contact necesare promovării, creșterea notorietății brandului, realizarea de vânzări sau contractări efective, toate aceste rezultate prezintă reale avantaje pentru afacerea ta. Stresul generat de renunțarea la un site sau refacerea acestuia, cheltuielile aferente, timpul în care nu se poate face o promovare eficientă, neavând un site funcțional, toți nervii determinați de disfuncționalitățile unei platforme neconforme, prin eliminarea lor din viața ta devin adevărate avantaje, demne de luat în calcul atunci când graba și nerăbdarea își fac simțită prezența.

Cu toții trăim într-o lume a vitezei, unde informația este doar la un click distanță. Haideți să profităm de acest avantaj al prezentului și să ne informăm înainte de a trece la acțiune! Haideți să fim isteți înainte de a face alegeri bazate pe emoții și nu pe rațiune, alegeri pentru care vom plăti ulterior un preț mult mai mare decât timpul alocat informării prealabile!
Banii investiți în crearea unui brand puternic și a unui site de calitate se vor întoarce, în timp, înapoi la noi. Cum? Prin accelerarea creșterii businessului datorită imaginii create, a notorietății și vânzărilor generate prin acțiuni de marketing planificate și implementate strategic.