fbpx

Domeniul marketingului online poate părea destul de greu de înțeles, mai ales din cauza cuvintelor care descriu activitățile specifice. Suntem siguri că fiecare dintre voi a auzit măcar odată de “Call to action”, “keywords” sau “SEO”.

Dar câți dintre voi ați înțeles care este, de fapt, sensul termenilor folosiți?

Dacă vă interesează să vă familiarizați cu terminologia, noi am adunat în acest articol explicații simple pentru cele mai populare formulări întâlnite în zona marketingului digital.

SEO, de fapt un acronim pentru Search Engine Optimization, se referă la o serie de instrumente și acțiuni care te pot ajuta să-ți îmbunătățești poziția site-ului tău în căutările gratuite de pe Google sau alte motoare de căutare.
Landing page este o pagină web pe care ajunge un utilizator atunci când dă click pe un anunț plătit pe Google, de exemplu, sau când accesează un link trimis într-un newsletter. Scopul principal al acestei pagini este de a genera conversii. Și acum vă întrebați: “Ce sunt conversiile?” :)))

O conversie este o acțiune efectuată de un client pe care ați definit-o ca fiind importantă pentru campania voastră, precum un apel telefonic sau o achiziție online. Dacă au loc aceste conversii, puteți spune că o campanie a avut succes.

google-analytics
Campania reprezintă unul sau mai multe anunțuri, grupate după anumite criterii în seturi de anunțuri, cunoscute sub denumirea de “adgroup-uri” și “adset-uri”. O campanie realizată pe Google sau pe Facebook, de exemplu, vă oferă posibilitatea să faceți multiple setări, precum bugetul, vârsta, sexul și interesele audienței, limba vorbită sau locația, cu scopul de a ajunge la un public țintă cât mai relevant.

Un alt termen foarte utilizat este call-to-action. Ați auzit de multe ori specialiști care vă recomandă ca, pentru a vă mări vânzările, să folosiți un call-to-action. Abreviat CTA, acesta este un buton menit să invite vizitatorul să dea click și să acționeze sau un îndemn la a face o acțiune. Un CTA poate fi plasat oriunde într-un site, într-un email, într-un anunț sau o postare, fie în conținutul textului, fie la finalul acestuia, fiind de obicei destul de bine evidențiate. Acțiunea pe care doriți să o facă un utilizator poate fi de genul: “Citește acum!”, “Cumpără acum!”, “Intră să vezi colecția!”, “Descarcă documentul!” etc. Și exemplele pot continua.

Atunci când vorbim despre keywords sau cuvinte cheie ne referim la un cuvânt sau o frază care descriu produsul sau serviciul tău, pe care le alegi pentru a stabili momentul și locul unde poate apărea un anunț. Un cuvânt cheie trebuie să fie relevant pentru conținutul paginii la care face trimitere, sintetizând informația transmisă de aceasta.

Costul pe click sau CPC reprezintă suma de bani plătită pentru un click prin care se accesează reclama ta. Anunțurile de tipul PPC (“Pay per click”) afișează o reclamă atunci când aceasta corespunde unei căutări după anumite cuvinte cheie sau după interese și alte criterii selectate, Google Ads fiind cel mai cunoscut și utilizat instrument pentru acest tip de promovare.

Engagement-ul este un indicator Facebook care îți permite să urmărești cât este de eficient conținutul unei postări și reprezintă suma acțiunilor realizate de utilizatori – like-uri, comment-uri sau click-uri pe un link.

Alți doi indicatori importanți de pe pagina de Facebook sunt Reach-ul și Frequency. Reach-ul însumează numărul de utilizatori cărora li s-a afișat un anunț sau o postare, iar Frequency este media vizualizărilor unice pe persoană ale unei postări, într-o anumită perioadă de timp. Este important să ții cont de aceste repere atunci când începi o campanie de promovare. Un reach prea mic îți arată că anunțurile tale nu ajung la toți utilizatorii targetați, pe când un frequency prea mare te atenționează că utilizatorii pe care i-ai targetat ar putea fi agasați de reclame și, în final, le vor ignora. Așadar, ideal este să existe un echilibru între acești doi factori.

Cu siguranță ne întâlnim cu mult mai mulți termeni în domeniul marketingului online, însă noi ne-am propus să vi-i prezentăm doar pe aceștia zece, cel mai des întâlniți. Este important să-i înțelegeți și să vă familiarizați cu ei, chiar dacă nu vă ocupați în mod direct de administrarea și promovarea site-ului, deoarece este necesar și recomandat să fiți informați și pregătiți atunci când vi se prezintă rezultatele obținute în urma unor campanii pe Google sau Facebook sau când se stabilește strategia de marketing.