fbpx
"message": { "mid":"mid.14577641449818:41d102a3e1ae206a38", "text":"hello, from customer chat!", "tags": [ { "source": "customer_chat_plugin" } ] }

Așa cum, la începutul oricărei călătorii, nu știi încă alături de cine vei merge și în startul unui business e cam aceeași situație.
Singura diferență este că, dacă într-o excursie te poți aventura singur, într-un Start-Up recomandarea noastră este să pleci conștient de nevoia de a avea coechipieri pe toată perioada călătoriei, echipe de specialiști din domenii diferite, care să-ți fie sprijin pe parcursul drumului ori de câte ori va trebui să faci față provocărilor.

 

Ideal este ca și călătoria, și startul afacerii tale să fie planificate cu răbdare, acordându-ți timpul necesar pentru a te pregăti de drum și a pune la punct pașii pe care îi vei urma. În această etapă se recomandă consultarea cu specialiștii care te vor îndruma și vor găsi, împreună cu tine, cea mai bună strategie de drum, ținând cont de resursele de care dispui și stabilind un plan pe etape de implementat și obiective de atins.

 

logo Acolada

Ce este Acolada?

Acolada este, pentru noi, un caz concret în care s-a lucrat pentru promovarea brandului etapizat, structurat, după un plan prestabilit, încă din perioada de creare a identității businessului. Momentul lansării complete a website-lui a coincis și cu momentul finalizării paginilor de Facebook, LinkedIn, Instagram sau Pinterest, precum și cu anunțarea oficială a brandului Acolada printr-o petrecere realizată la sediul firmei, proaspăt renovat și special amenajat pentru destinația actuală. Este important ca promovarea unei afaceri sau a unui brand să fie gândită chiar până la detalii de finețe, timingul fiind un aspect deosebit de important în lumea marketingului. Avantajul colaborării cu Acolada, încă de dinainte de lansarea oficială pe piață, a fost exact posibilitatea de a planifica fiecare etapă împreună cu ei și acțiunile tuturor să fie coordonate după același calendar de lucru. Astfel, desfășurarea evenimentelor s-a derulat așa cum ne propusesem inițial, reușind să bifăm fiecare etapă și să evaluăm rezultatele obținute în timp real.

Ce a însemnat, pentru Acolada și pentru kibrit, colaborarea încă din faza inițială a proiectului?

Construirea unei fundații solide pentru tot ceea ce va urma în dezvoltarea acestui brand. Și, foarte asemănător cu modul de lucru din domeniul arhitecturii, și în marketing funcționează aceleași principii: mai întâi planificăm, gândim, cercetăm, ne informăm, apoi proiectăm și, abia la final, ne apucăm de construcția efectivă, care va crește pas cu pas, conform unui plan prestabilit. Graba și superficialitatea sunt dușmanii ambelor activități și, la final, se vor traduce în întârzieri și pierderi financiare inevitabile.

Care au fost direcțiile de promovare și pașii făcuți în cazul acestui brand?

  • Crearea conținutului original pentru brandul Acolada a fost primul pas făcut de echipa kibrit, în același timp cu elaborarea website-ului și în strânsă colaborare cu toți cei responsabili de această etapă. Tonalitatea și modul de adresare abordat pentru comunicarea din site, claritatea mesajelor transmise, alegerea secțiunilor de interes, tematica pentru articolele de blog, toate aceste aspecte au fost îndelung analizate pentru a rezulta cea mai bună variantă a lor, astfel încât mesajul transmis să ajungă cu adevărat la audiență. Activitatea de copywriting trebuie menținută în mod continuu în promovarea unui business, nefiind suficient conținutul inițial decât pentru momentul inițial. O promovare susținută implică crearea de articole în mod periodic, cu subiecte de interes în domeniul respectiv, care să ofere cititorului informații reale, documentate și să-l transforme într-un follower al brandului marketat.

 

Blog-acolada-copywriting

  • Calendarul editorial pentru programarea promovării conținutului nou în mediul online este un instrument vital în buna organizare a activității săptămânale. Doar crearea constantă a unui conținut de calitate, fără a urmări ca acesta să atingă publicul țintă, este o reală risipă de resurse, nereușind singur să se convertească în rezultate concrete, cu impact asupra creșterii brandului.

 

Programator-postari

  • Prin promovarea constantă a brandului Acolada în Social Media s-a urmărit aducerea designului mai aproape de consumatorul rezidențial, proprietarul de apartament sau casă, o practică obișnuită în țările occidentale, unde serviciile de design și arhitectură de interior sunt un instrument firesc, util și clienților privați, nu doar firmelor. Facebook-ul permite postarea permanentă a articolelor de pe blog, în scopul educării clientelei din segmentul de piață vizat, și prezentarea proiectelor de amenajare realizate de arhitecții și designerii Acolada, fiind o platformă în cadrul căreia și vizualul, și cuvântul scris au o pondere proporțională. Pe Instagram, însă, s-a pus accentul mai mult pe partea vizuală a activității – imagini din faze diverse de lucrări, randări și design finalizat, combinații cromatice sau compoziții decorative, realizându-se pe marginea acestor postări numeroase “poll-uri”, chestionare cu întrebări variate, adresate celor interesați de domeniu, pentru a putea avea feedback real și permanent din piață. Pentru Pinterest (chiar dacă în Romania, în prezent, încă nu este cea mai dezvoltată platformă de Social Media), am optat pentru prezență din dorința de a fi sursă de inspirație pentru potențiali clienți sau pasionați de design interior. Prin LinkedIn am targetat clientela din zona business, în special din domeniul HORECA, unde designul este într-adevăr un instrument de marketing, un diferențiator puternic față de concurență.

 

Social-media-acolada

  • Email marketing-ul este un instrument foarte util și des utilizat, prin care ne adresăm celor interesați să primească periodic articolele și ultimele noastre proiecte, fie că sunt dintre foști clienți sau viitori potențiali clienți. În acest sens am folosit Mailchimp, împreună cu un mecanism de colectare, de pe site, a adreselor de mail ale tuturor celor preocupați de domeniul amenajărilor interioare.

 

Email-marketing-Acolada

  • Promovarea prin Pay Per Click este un alt pas important din strategia stabilită pentru serviciile brandului. Prin Google Search Ads ne-am axat pe cuvintele cheie relevante, pe care le-am testat, astfel încât numele Acolada sa fie găsit imediat, în primele căutări, de către cei interesați de domeniu, prin Display, s-au utilizat bannere cu afișare fie pe site-uri de specialitate, implicit către o audiență targetată indirect, fie pe site-uri generale, către o audiență direct interesată de design și amenajări interioare, iar cu ajutorul YouTube am realizat promovarea materialelor video de prezentare a firmei, serviciilor oferite sau proiectelor realizate. În ceea ce privește Facebook Ads și Instagram Ads, odată cu scăderea reach-ului organic, am continuat să efectuăm campanii periodice de promovare a postărilor astfel încât acestea să aibă o bună vizibilitate pentru fanii paginii, dar am optat și pentru campanii de brand-awarness, trafic și page likes, direcționate către audiențe diverse, iar prin LinkedIn Ads am urmărit targetarea brandului Acolada în zona business interesată de design, către persoane care activează în sfera HORECA (hoteluri, restaurante, cafenele etc.) sau au legătură cu sedii de firmă, birouri, showroomuri etc.

 

Google-ads-Acolada

  • Plecând de la specificul obiectului de activitate, design interior și arhitectură, și analizând nevoia, de cele mai multe ori singulară, a clientului de astfel de servicii, a fost necesar să punem accent pe campaniile de remarketing, pentru a oferi timp potențialilor clienți pentru research și revenire, atunci când nevoia s-a concretizat într-un proiect real. Remarketingul include Search, Display și Video și se bazează pe retargetarea unor audiențe specifice care au intrat anterior în contact cu brandul.
  • O etapă decisivă în organizarea strategiei de promovare este, întotdeauna, programarea bugetului alocat pentru digital marketing pe obiective și perioade de timp necesare implementării. În cazul analizat, această planificare a fost efectuată împreună cu echipa de management Acolada, fapt ce a dus la realizarea unui plan de monitorizare a investițiilor, raportat continuu la creșterea încasărilor realizate, a portofoliului de clienți noi și a colaboratorilor din domenii conexe. Acest lucru a permis o dezvoltare a brandului corelată cu creșterea activității de promovare pe cât mai multe direcții și cu urmărirea diversificării treptate a canalelor de marketing.

Icon_Acolada

Dacă după toată această prezentare a ceea ce a însemnat proiectul Acolada, atât pentru noi, echipa de marketing, cât și pentru ei, clienții, încă mai credeți că ați putea susține singuri partea de imagine și promovare a businessului vostru, gândiți-vă cum s-ar fi descurcat acești arhitecți și designeri, în zona online.

Probabil cam la fel cum ne-am fi descurcat și noi la arhitectură și design 😉 Adică, s-ar fi dărâmat la prima zdruncinătură ambele construcții…

Firme de design, magazine online cu produse de curățenie, cabinete medicale, ferme de produse bio sau activități de învățământ privat, restaurante, cafenele și hoteluri, artiști grafici, fotografi sau make-up stiliști, pentru orice activitate desfășurată aveți nevoie ca oamenii să audă de voi, să vă cunoască și să capete încredere în brandul pe care l-ați lansat pentru a vă deveni clienți. Cum nu ne tundem singuri, nu ne apucăm noi să ne confecționăm haine sau încălțăminte și ne trimitem copiii la școală pentru a-i învăța niște dascăli, tot așa nu ne aventurăm iresponsabil în lumea marketingului online, pentru promovarea acelei activități de care depinde bunăstarea noastră și a familiei noastre.