fbpx
"message": { "mid":"mid.14577641449818:41d102a3e1ae206a38", "text":"hello, from customer chat!", "tags": [ { "source": "customer_chat_plugin" } ] }

Vremea agențiilor de turism cu locații fizice, ședința de familie pentru alegerea concediului anual și alte astfel de practici care erau uzuale cu doar câțiva ani în urmă încep să devină amintiri, odată cu apariția și amploarea dezvoltării unor site-uri de genul Booking.com pentru selectarea cazării și a altor platforme care te ajută să găsești bilete de avion la prețuri foarte atractive. Concepte revoluționare precum Airbnb (o platformă care aduce împreună proprietari și turiști, în vederea oferirii spre închiriere în regim hotelier a spațiului excedentar din locuințele lor sau a caselor de vacanță în perioadele în care nu le folosesc) au adus schimbări majore în abordarea activității de turism, generațiile tinere fiind mult mai atrase de astfel de noi oportunități de călătorie. Ca și practică din ce în ce mai generalizată, majoritatea dintre noi a ajuns să-și aleagă următoarea destinație de vacanță citind articole pe bloguri de călătorii, privind poze postate de prieteni din toate colțurile lumii și își fac rezervările din fața laptopului, în confortul casei lor, atunci când timpul le permite această activitate.

În acest nou context socio-cultural, când viteza de circulație a informației a atins apogeul datorită dezvoltării Internetului și din ce în ce mai multe domenii comerciale încep să-și desfășoare activitatea și în mediul online, nu mai este o surpriză să auzim că anumite businessuri prezente în zona offline își încheie activitatea, neputând concura cu noile tehnologii și ține pasul cu dezvoltarea galopantă a concurenței digitalizate. Nici domeniul turismului nu face o excepție de la această realitate contemporană. Cel mai dramatic exemplu este recentul faliment al celei mai vechi agenții de turism din lume, “Thomas Cook”, cu o istorie de 178 de ani, care a intrat în faliment afectată de datorii uriașe, de competiția online și incertitudinea geo-politică.

Această piață efervescentă, în continuă dezvoltare tehnologică și transformare conceptuală, constrânge business-urile să țină pasul cu evoluția concurenței din domeniu și să-și creeze diferențiatori față de aceasta, să fie cât mai vizibile publicului căruia li se adresează și să caute, de asemenea, noi piețe țintă, cărora, odată ce le-au captat interesul, să le acorde atenție în vederea construirii unor relații personalizate și de durată, prin toate canalele online disponibile.

Agențiile de turism au la îndemână, în prezent, o serie de instrumente digitale pe care le pot utiliza pentru promovarea și eficientizarea activității, prin creșterea vânzărilor și a notorietății.

 1. Website actual din punct de vedere tehnologic și actualizat permanent, pentru informarea reală a clientului
Dacă vorbim de platforme gen Booking, Momondo, Airbnb etc., cu certitudine nu ne putem face apariția în mediul online cu site-uri depășite atât ca grafică și webdesign, cât și ca performanțe sau conținut. Într-o lume a vitezei și lipsei de timp, fiecare utilizator își dorește să găsească pe site-ul tău informații de actualitate, complete, structurate și ușor de accesat. Și să nu uităm că majoritatea dintre noi folosește preponderent telefonul mobil pentru navigarea pe Internet, deci atenție la varianta “mobile friendly” a site-ului.

marketing-online

2. Blog atractiv și conținut de calitate
În România există deja bloguri de turism care au ajuns la multe sute de mii de urmăritori, iar la nivel internațional, cu zeci de milioane de abonați. Acest aspect ne arată că, în special în acest domeniu de activitate, poveștile și imaginile sunt cele care vând. Călătoriile și vacanțele ne încântă sufletul și se transformă în amintiri de neuitat, pe care vrem să le împărtășim cu cei din jur, mai ales că tinerii din ziua de azi așa își aleg următoarea destinație, de la o poză găsită pe Internet. Motiv pentru care articolele de blog și conținutul vizual de calitate sunt instrumente de marketing de nelipsit, care te ajută să îți promovezi și să îți crești agenția.

blogul-instrument-de-marketing-digital

3. E-mail marketing
Verificarea contului de mail este, în prezent, o obișnuință zilnică, mai ales odată cu posibilitatea accesării lui de pe telefon. Abonarea la un newsletter permite primirea periodică de informații relevante și de interes, cu acordul prealabil al destinatarului. Știut fiind că acest instrument are cea mai mare rată de conversie, depinde de tine să-i maximizezi rezultatele prin relevanța conținutului pe care îl furnizezi în mail și prin mărirea permanentă a bazei de date cu persoanele interesate.

email-marketing

 4. Social Media Marketing
Rețelele sociale (în special Facebook și Instagram) au devenit puternice elemente de promovare din sectorul turismului, datorită componentei lor vizuale din ce în ce mai accentuate și impactului la nivel social pe care îl au în rândul tinerilor. Ele îți permit o comunicare mai prietenoasă cu potențialii clienți, față de celelalte canale online, ajungând să cunoști profilul publicului țintă, pentru a putea construi o strategie de vânzare adaptată cerințelor și nevoilor acestuia. Nu uita că majoritatea deciziilor de cumpărare se iau pe baza opiniilor și recomandărilor din mediul online, iar rețelele sociale sunt un factor decisiv în acest sens.

În încheierea articolului, revenim cu o atenționare care îți poate asigura viitorul. Indiferent de mărimea afacerii tale nu uita că nu ești singur pe piață și că, dacă te oprești, oricine va veni din urmă, te va întrece. 😉

Dincolo de toate aceste sfaturi, dacă vrei să discutăm mai pe larg despre strategiile de business și de promovare, nu ezita să ne contactezi. Împreună vom găsi cele mai bune modalități de creștere a afacerii tale.