fbpx
"message": { "mid":"mid.14577641449818:41d102a3e1ae206a38", "text":"hello, from customer chat!", "tags": [ { "source": "customer_chat_plugin" } ] }

După finalizarea studiilor fiecare dintre noi își dorește să profeseze în domeniul pe care și l-a ales inițial.

Dar ce faci atunci când nu mai ești sigur că ai făcut alegerea corectă și încă nu ești decis asupra carierei tale?

E o întrebare dificilă, la care eu mi-am găsit propriul răspuns: te reprofilezi și cauți să vezi ce-ți place cu adevărat, încerci să găsești un loc în care să te integrezi și să te simți bine în pielea ta.

Anul trecut mi-am finalizat studiile universitare, fără a ști prea clar ce voi face mai departe, fiind oarecum confuză în acest sens. Am lucrat câteva luni în vânzări și am descoperit că îmi place acest domeniu, însă simțeam în continuare că vreau altceva. Astfel, am luat decizia de a nu continua pe acel drum și, în prezent, pot spune că nu am făcut o alegere greșită. Oricum, fiind la începutul vieții mele profesionale, aveam tot timpul din lume să mă gândesc ce voi face mai departe, pe ce drum îmi voi continua călătoria.

Spre final de an, am văzut pe Facebook un anunț de angajare, prin care se căuta un absolvent de studii superioare, fără experiență în domeniul marketingului online, dar motivat de entuziasm și cu dorință de implicare. Sinceră să fiu, m-a atras mai tare partea în care scria “nu necesită experiență în domeniu”, decât domeniul de activitate, așa că nici n-am mai fost foarte atentă la celelalte cerințe. Surprinzător pentru mine la ora aceea, chiar am fost chemată la interviu. Abia atunci am realizat că nu știam mai nimic despre marketing, pe care îl asimilam cu “publicitate” și cam atât. M-am prezentat la sediul firmei, fiind aproape sigură că nu voi fi acceptată. Sigur mai erau înscrise persoane care știau mai mult decât mine despre acest domeniu, adică mai mult decât cuvintele “publicitate” și “promovare”. Nu mică mi-a fost mirarea când m-au anunțat că am fost acceptată și, așa, mi-am început anul cu un nou loc de muncă și noi perspective. Am intrat în 2019 cu kibrit, entuziasmată de aceste “scântei” noi din viața mea.

Primele zile la job mi s-au părut foarte dificile, deoarece nu credeam că o să reușesc să învăț vreodată un domeniu atât de complex. La kibrit am întâlnit o echipă de oameni dedicați, care lucrează aproape de clienții lor și se gândesc mereu la binele acestora. Am descoperit un domeniu nou pentru mine, în care nu m-am gândit vreodată că voi profesa. Am aflat că Internetul nu se rezumă doar la Facebook, Instagram sau YouTube și că ocupă un loc, din ce în ce mai important, în viața noastră. Datorită evoluției lui galopante, s-au dezvoltat și domenii noi, precum marketingul online, care, pe înțelesul tututor, înseamnă promovarea unui brand, produs, persoana publică etc., pe Internet. Am mai aflat și că, în spatele acelor texte drăguțe, pe care le tot vedem afișate pe Social Media, este mult de muncă și nu sunt făcute de niște roboței, ci de profesioniști care se gândesc la fiecare cuvânt, propoziție sau imagine, pe care le vor afișa în mediul online.

Astăzi fac parte din echipa kibrit și lucrez în domeniul marketingului online, deși nu m-am visat vreodată făcând asta. Zi de zi mă integrez în noul peisaj, fac față provocărilor constante, învăț o mulțime de lucruri noi și, deși încă am multe nelămuriri și lucruri străine mie, știu că, în timp, cu răbdare și perseverență, voi reuși să aflu secretele acestui domeniu. Nu în ultimul rând, în lunile petrecute aici, am prins curaj să-i ofer libertate de exprimare acelei părți din mine căreia îi plăcea să scrie, să-și aștearnă gândurile pe hârtie, neștiind că, într-o zi, va fi și ea în spatele acelor postări drăguțe de pe Facebook, între rândurile unui newsletter primit de un client sau că va vorbi celorlalți prin articolele scrise pentru site-urile clienților de la kibrit.